©Sonic / Sampler Media AB 2000-2016 | All rights reserved | Sonic, Box 466, 129 04 Hägersten, Sweden | +46 (8) 702 15 50

annons:
Banner

annons:
Banner

annons:
Banner

Vilka artister har inspirerat Sonic Youths kommande alster?
Av Johan Jacobsson   
Tisdag 7 mars 2006, 13:15
NYHET

Jo, inga mindre än Blue Oyster Cult och The Rembrandts. Rolling Stone rapporterar.
FabChannel.Com
Av Johan Jacobsson   
Tisdag 7 mars 2006, 11:19
TIPS

FabChannel.Com erbjuds videor i mestadels flash-form, videor alla inspelade under liveuppträdanden på Paradiso och Melkweg. Bland de medverkade artisterna finner man Sonicbekantingar som Ane Brun, Bloc Party, Black Rebel Motorcycle Club, Solomon Burke, Bright Eyes, Maria McKee, Ron Sexsmith och The Arcade Fire. Mycket nöje!
Djungel-Jim och voodootigern
Av Pierre Hellqvist   
Tisdag 7 mars 2006, 08:43
NYHET

Producent- och studiomusikerlegendaren Jim Dickinson (Stones, Big Star, Aretha Franklin, The Replacements, Green On Red, Primal Scream, Mudhoney, etc) släpper den 30 maj albumet »Jungle Jim and the Voodoo Tiger«. Bland musikerna märks sönerna Cody och Luther, som vanligtvis återfinns i bluesrockande North Mississippi Allstars

Strokes till Hultsfred
Av Pierre Hellqvist   
Tisdag 7 mars 2006, 08:23
NYHET

De forna mediafavoriterna, numera hackkycklingarna, The Strokes är ett av de band som blivit klara för Hultsfredsfestivalen i sommar. Det ryktas om att när New York-slynglarna var i Stockholm i början av december ska de ha ringt en manlig svensk popstjärna för att få tag i opium. Förgäves men ändå – är det månne konsumtion av denna drog som gjort deras tidigare så nerviga musik lite... dåsig? Well, Småland kryllar inte precis av opievallmofält, vilket månne talar för en uppryckning. 

  Andra intressanta namn som är klara för festivalen som äger rum 15–17 juni är: The Concretes, The Soundtrack Of Our Lives, Kano, The Brian Jonestown Massacre och Firefox AK.

Rubriker och händelser i världshistorien
Av Johan Jacobsson   
Tisdag 7 mars 2006, 00:53
NYHET

Diego Maradona Nicks Bono's Hat. 

Bill Drummond-tävling!
Av Johan Jacobsson   
Måndag 6 mars 2006, 22:38
TIPS

Ny tävling på sajten! Vinn KLF/K Foundation-hjälten Bill Drummond! Nästan! Sjung hans sånger! Helt klart! Klicka här!

The Replacements - hedrade eller skändade?
Av Johan Jacobsson   
Måndag 6 mars 2006, 20:57
NYHET

I sommar någon gång kommer 1-2-3-4 Go! Records att släppa en skiva där akter som Against Me!, This is My Fist, Whiskey Sunday, Drag The River, The Obsoletes, The Tim Version, North Lincoln, Thomas Barnett/Rob Huddleston, Hi Ho Six Shooter, Off With Their Heads och The Modern Machines tolkar The Replacements. Plattan har ännu inte fått en titel, men eftersom »Left Of The Dial« använts antar jag att vi kan räkna bort det alternativet.
   Vad Pierre Hellqvist anser om ovanstående lär vi nog alla få reda på så småningom.
   Via punknews.org.
Tjacka grills av Wall
Av Pierre Hellqvist   
Måndag 6 mars 2006, 17:06
NYHET

Houpoppin_trunk_neon_glows.jpgston-rapparen Paul Wall, som Tobias Hansson intervjuat till senaste numret av Sonic, lanserar nu en ny sajt för de diamant- och guldtänder, så kallade grills, som han med framgång tillverkar och levererar till olika hiphopkollegor. Som av en lycklig slump sker detta samtidigt som Nellys hyllning till grills, »Grillz« (där bland andra Wall gästar), ligger etta på Billboards lista för digital/mobil musik.

Simon Reynolds satt på prov
Av Johan Jacobsson   
Måndag 6 mars 2006, 15:52
TIPS

Söker du en musikskribent med förståelse för sammanhangen och en musikskribent som kan presentera tolkningar utöver de vanliga är det Simon Reynolds du kommer finna. Andy Battaglia har lekt Jukebox Jury med honom för Seattle Weeklys räkning och resultatet hittar du här. En ganska gammal artikel, men väl värd att läsa eller läsa om.
En mer smakfull Sly
Av Pierre Hellqvist   
Måndag 6 mars 2006, 15:44
TIPS

Som tröst för de som tyckte att Sly Stone såg förskräcklig ut på den amerikanska grammygalan härom sistens vill vi rekommendera det här klippet från Ed Sullivans show 1968.

<< Första sidan < Föregående 331 332 333 334 335 336 337 338 339 Nästa > Sista sidan >>

Resultat 3321 - 3330 av 3385
egenbanner_sonic89.jpg
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner