©Sonic / Sampler Media AB 2000-2016 | All rights reserved | Sonic, Box 466, 129 04 Hägersten, Sweden | +46 (8) 702 15 50

annons:
Banner

annons:
Banner

annons:
Banner

Førmøgenhet
Av Johan Jacobsson   
Måndag 6 mars 2006, 15:33
NYHET

Via hatkära MySpace nådde mig nyss bulletinen att Førmøgenhet - Sveriges just nu kanske mesta, hetaste och sannaste punkpluton - är redo att börja spela in debutsjuan. De låter hälsa: »It will be a split-release in true D.I.Y.-spirit with the following comrades-labelbosses: Her Magic Field, Education Tapes, Family Affair, Release the Bats, I Made This, Truckfighter Recordings and Great Northern Recordings.« Hurra tycker jag, längtar spänt och innerligt.
På spåret
Av Pierre Hellqvist   
Måndag 6 mars 2006, 13:39
ÅSIKT

Inte så mycket för att folk har mejlat om vilka tåglåtar jag missade (Oscar saknade Johnny Burnettes »Train Kept a Rollin'«, Tomas saknade David Bowies »Station to Station«), utan snarare för att jag hela helgen grunnade på en utmärkt volym två av den påbörjade tåg-CD-serien:

Läs mer...
Och vinnaren...
Av Johan Jacobsson   
Måndag 6 mars 2006, 10:45
NYHET

...i Oscarsgalans »Achievement in Music Written for Motion Pictures (Original Song)«-kategori är Three 6 Mafia och deras »It's Hard Out Here for a Pimp«. På oscar.com kan du se en intervju med allas våra sizzurpfavoriter.
Cat5 blir stora
Av Pierre Hellqvist   
Måndag 6 mars 2006, 08:21
NYHET

cat5_foto_01_thumb.gifVärldens minsta Cat5 har skrivit på för världens största Universal (eller, det är visst ett samarbete mellan Universal och gamla bolaget Service). Ett album med göteborgsduon som i fjol singeldebuterade på Service med »Play This Loud«/»Sexy« och som Sonic skrev artikel om i nummer tjugofyra sägs vara på gång till maj.

Three 6 Mafia, för alltid inskrivna i historieböckerna
Av Johan Jacobsson   
Lördag 4 mars 2006, 21:51
NYHET

Första hiphopakten som uppträder på Oscarsgalan någonsin: Three 6 Mafia. Läs allt om det!

The Simpsons-introt...
Av Johan Jacobsson   
Lördag 4 mars 2006, 17:56
TIPS

...framfört av »riktiga« skådespelare. Hur välgjort, troget och genialiskt som helst. Den här lördagseftermiddagen blir bara bättre och bättre.

The Freesound Project
Av Johan Jacobsson   
Lördag 4 mars 2006, 16:33
TIPS

The Freesound Project - ett fritt och välkomnande samarbete mellan field recordings-folk världen över - har nu integrerat Google Earth i hela sin härlighet. Vad detta innebär är att man kan snurra det virtuella jordklotet runt, lyssna och titta på samma gång. 

Fruktansvärt coolt, om man säger så. Ta till exempel vad jag gjorde innan jag skrev detta; lät blicken vila på satellitfoton över Ukraina samtidigt som jag tog del av ljud från järnvägsstationen i Donetsk.

Det är ytterst tveksamt om en lördagseftermiddag kan tillbringas bättre än så.

Shellac + Jesus Lizard + The Sex Pistols = sant
Av Johan Jacobsson   
Lördag 4 mars 2006, 16:11
TIPS

Vad får man om man tar David Yow (Jesus Lizard) och Shellac, placerar dessa två mäktiga härdsmältor i en konsertlokal på Halloween och ber dem framföra ett gäng Sex Pistols-låtar?  

   Jo, man får det här. Komplett med häcklande publik och falsk accent, ganska dåligt ljud och stort röj. Väldigt roligt och väldigt bra, tycker jag. Men så har jag också druckit en öl.

Max Tundra på Digfi:Mix
Av Johan Jacobsson   
Fredag 3 mars 2006, 15:26
TIPS

Som sagt, i morgon uppträder Max Tundra på Digfi:Mix, Nalen, Stockholm. Så om du kan föreslår jag att du avlägger ett besök dit.
   Men inte nog med det, för innan det är dags för Max att äntra scenen underhåller Rigas och Erik de Vahl! Dessutom står folk som Anton Gustavsson, Angelica Butura, Lars Jämtelid, Stefan Zachrisson, Tobias Hansson och Olof Rundcrantz bakom skivspelarna. En helkväll, med andra ord.
Thåström på sommarturné
Av Håkan Steen   
Fredag 3 mars 2006, 10:29
NYHET

Vårens mest essentiella turné, enligt både mig och Henrik Lyngåker, är den som Thåström är ute på just nu. Glädjande således att det precis blivit klart även med en sommarsväng. Datum: Sundsvall (Gatufesten) 7/7, Borlänge (Peace & Love) 8/7, Arvika (Arviikafestivalen) 13/7, Kristianstad (Tivolirock) 15/7, Göteborg (Trädgårdsföreningen) 21/7, Stockholm (Tantolunden) 22/7, Piteå (Piteå dansar & ler) 28/7, Östersund (Storsjöyran) 29/7.

Biljetter till konserterna i Göteborg och Stockholm släpps på måndag.


<< Första sidan < Föregående 331 332 333 334 335 336 337 338 339 Nästa > Sista sidan >>

Resultat 3331 - 3340 av 3385
egenbanner_sonic89.jpg
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner
annons:
Banner